Imatge de la capçalera: Jove decadent de Ramon Casas

dimecres, 9 de març del 2011

Què llegir per sant Jordi? (3)

Continuem amb la nostra recerca del llibre de sant Jordi, aquell que voldríem llegir, tenir o regalar; la tria del qual no pot ser sotmesa a una simple campanya publicitària-que sempre n'hi ha-, ni a l'únic fet de la novetat.
Doncs bé, la tercera proposta ens l'ofereix la Montse Egusquiza, decoradora-i de pas aprofito per enllaçar-vos al seu magnífic bloc
Mi casa, adreçat a tots aquells interessats en el disseny d'interiors.
Aquesta és la seva ressenya:

Expiación de Ian McEwan

"La historia nos muestra una familia burguesa inglesa poco antes de la Segunda Guerra Mundial, en su casa de campo cerca de Londres.
En un ambiente monótono y tedioso, la hija mayor Cecilia y Briony, la pequeña aspirante a escritora, ven como la llegada de nuevos personajes a ese escenario va a alterar la tranquilidad del verano. Un desagradable incidente que Briony tergiversa con su gran imaginación cambiará la vida de todos ellos, sobre todo la de Robbie, el hijo de una de las sirvientas de la casa.
Es un libro estructurado en cuatro partes que contiene varias novelas en una: una historia de amor imposible, una dura narración de guerra y la novela dentro de la novela que escribe uno de los personajes.
La historia encierra un analisis sobre el sentimiento de culpa y la consecuencia de los actos; y una fuerte critica a la elitista sociedad inglesa en la época de la Segunda Guerra Mundial.
En el año 2007 fue llevada al cine en una adaptación bastante fiel dirigida por Joe Wright y protagonizada por Keira Knightley, y parece ser que está preparándose la adaptación para convertirla en una ópera."

3 comentaris:

  1. he llegit 4 novel.les de McEwan, per mi gran escriptor, i aquesta que recomaneu em sembla la millor. En canvi la pel.li em va decebre entre altres coses perquè mrs KK és una actriu ben fluixa.

    ResponElimina
  2. kalamar sempre "positiva",aquesta sang grega.

    ResponElimina
  3. hola, L.L.!
    doncs tú ja em diràs què té de bo aquesta actriu que treballa de pena; és mona, sí.
    El comentari té una part ben possitiva i és que parlo del llibre amb lloances..tinc ganes de començar l'últim llibre de McEwan "Solar"
    que no soy kalamardo!

    ResponElimina