Imatge de la capçalera: Jove decadent de Ramon Casas

dissabte, 5 de març del 2011

La càpsula del temps

Fa uns dies a la sala de professors vam veure una gran capsa a sobre de la taula que ens va cridar molt l'atenció. Aleshores, l'Àngela ens va explicar que els de segon CT1 havien projectat guardar-hi tot d'efectes personals que romandrien tancats durant trenta anys en un racó de l'escola. Divendres passat va ser el dia seleccionat i tothom es va sentir profundament emocionat. Vaig parlar amb la Gal·la Aguinaliu que és qui va engegar la idea i ella m'ha passat amablement aquest escrit seu on ho explica tot:


"Últimament estem prenent decisions importants de cara al futur: la selectivitat, la carrera, la universitat a la qual volem anar, etc.

Però ens hem aturat a pensar en el present? Hem pensat què ens agradaria recordar d’aquí a trenta anys?

Aquests són alguns propòsits que es necessiten per poder realitzar una càpsula del temps.

La idea de crear una càpsula del temps se’m va ocórrer després de veure la pel·lícula Señales del futuro, i vaig pensar que estaria bé poder fer-ne una amb la classe. El dia que ho vaig comentar, molta gent no sabia què era, així que vaig buscar a internet , i la definició de càpsula del temps que vaig trobar és la següent: un recipient hermètic on es guarden missatges i objectes del present que en un proper futur seran trobats per altres generacions.

M’agrada pensar que d’aquí un cert temps tindré l’oportunitat de veure com era jo en un passat i evocar bons moments i records que vaig tenir. També saber com era, els meus pensaments i els meus problemes.
La qüestió és fer saber a generacions futures, o a tu mateix, com es viuen certs fets en l’època actual i comparar-los amb els del futur,  ja que és molt possible que d’aquí a uns anys no es segueixi fent de la mateixa manera, perquè amb el temps els costums es van modificant.

La societat avança i nosaltres també, i tot això gràcies a les noves tecnologies, que ens faran evolucionar cap a millor.

Així doncs crec que la realització d’aquesta activitat ens ajudarà a poder pensar en el present i triar allò que per a nosaltres és important."

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada